Nie dzwoni harfy struna ani młot uderza - Tylko ciemność w pałacach Durina dziś mieszka. Cień się panoszy pośród mogił jego ludu W głębinach Morii, w czarnych lochach Khazad-dmu. Oto Jedyny Pierścień: Moria - Za drzwiami Durina, dodatek do gry fabularnej Jedyny Pierścień, który opisuje Khazad-dm na wiele lat przed nieszczęsną wyprawą Balina. Czy zdołasz odkryć tajemnice i pokonać wrogów? A może w twoim sercu zalegnie Cień? Odkryj stolicę krasnoludów! Przez niezliczone wieki miasto Dwarrowdelf służyło krasnoludzkim królom za stolicę. Tam lud Durina rył głęboko w korzeniu góry, poszukując mithrilu, sławnego srebra Morii. Tam budował niezliczone cuda skąpane w blasku kryształowych latarni. Jednak tysiąc lat temu Zguba Durina przegnała krasnoludów z domu ojców. W mieście zaległa ciemność rojna od orków, goblinów i gorszych jeszcze stworów. Lecz oto zaświtała nadzieja! W Bitwie Pięciu Armii położono trupem tylu orków, że Sale Durina stoją pewnie puste, czekając tylko na śmiałków gotowych zstąpić w czarną podgórską otchłań i objąć je w posiadanie. Zapewne skrzą się od stosów złota i drogich kamieni. Kto wie, może w kopalniach pod Carathrasem wciąż błyskają żyły mithrilu. Przestąp tedy niesławne wrota i ruszaj w podziemne czeluści! Co znajdziesz w środku? Szeroki opis historii miasta i kopalni wraz z kroniką lat. Przewodnik po regionach Khazad-dm i jego okolicach. Krasnoludzkich patronów i patronki. Mapę podziemi. Zasady samotnej wyprawy w czeluści Morii. Nową rodzimą kulturę. Nowych przeciwników, w tym orków i innych plugastw gnieżdżących się w mroku, a także opis straszliwej potęgi Balroga. Specjalne modyfikacje zasad Podróży z Jedynego Pierścienia, stosowane podczas wędrówki przez Morię. Pomysły na tematykę kampanii i konkretne na przygody, w tym pogłoski na temat Morii. Wskazówki dla Mistrzyń i Mistrzów Wiedzy, w tym przydatne generatory. Opis wyprawy Balina i pomysły, jak wpleść ją w przygody.