Dawno, dawno temu na dworze cesarza Japonii Po długiej serii sporów relacje dyplomatyczne z Chinami w końcu się poprawiły. Aby odpowiednio uczcić to porozumienie, chiński cesarz ofiarował japońskiemu władcy święte zwierzę dużego misia pandę, symbol pokoju. W grze Takenoko wcielamy się w przedstawicieli cesarskiego dworu, którym została powierzona opieka nad cennym podopiecznym. Z pomocą ogrodnika będziemy pielęgnować pola bambusa, nawadniać je i uprawiać, by zaspokoić niemal nieskończony apetyt pandy. Zwycięży ten, kto okaże się najskuteczniejszy w realizowaniu rozmaitych celów wskazanych na specjalnych kartach. Uwaga! Nowa wersja gry obejmuje inne pakowanie: plastikowa wytłoczka została zastąpiona ekologiczną wersją. Liczba komponentów i zasady gry pozostały bez zmian. Na czym to polega? Sercem Takenoko są karty celów. Z jednej strony gra jest wyścigiem, bo nie ma określonej liczby tur kończy się w momencie, gdy jeden z graczy zrealizuje określoną liczbę zadań. Cele mają jednak swoją wartość punktową, więc zasada kto pierwszy, ten lepszy nie zawsze obowiązuje. Karty celów występują w 3 rodzajach: Cele pól przedstawiają konkretny układ kolorów pól, który musi się pojawić na stole. Cele ogrodnika wskazują bambusy określonego koloru i wysokości, które musimy wyhodować na płytkach. Cele pandy wskazują zestawy pędów bambusa, które musimy zebrać z płytek. Aby zrealizować wylosowane zadania (oraz te, które dobierzemy w trakcie gry) gracze mają do dyspozycji szereg akcji. W swoich turach możemy dobierać kolejne płytki pól i umieszczać je w wybranych miejscach, nawadniać je, uprawiać z pomocą cesarskiego ogrodnika, by wyhodować odpowiednie rodzaje bambusa, a także kierować ruchami pandy, która będzie obgryzała wyrośnięte pędy. Dlaczego pokochasz tę grę? To prosta, a jednocześnie wielowymiarowa gra rodzinna o uroczym klimacie. Któż nie chciałby zaopiekować się uroczym misiem? Rozgrywka w przyjemny sposób balansuje elementy losowe oraz strategiczne, co lekko wyrównuje szanse podczas rozgrywek z dziećmi. Różne rodzaje zadań do wykonania pozwalają graczom na wypróbowanie rozmaitych strategii, a dodatkowo sprawiają, że zawsze jest coś do zrobienia. Jeśli nie uda nam się wykonać zaplanowanego ruchu, inny również może przybliżyć nas do zwycięstwa. Pole gry jest całkowicie modularne i gracze tworzą je za każdym razem od nowa. Dzięki temu nie ma dwóch identycznych partii a kolejne rozgrywki pozostają interesujące.
Wiek od: 8
Min. czas gry: 45
Max. czas gry: 45
Min. liczba graczy: 2
Max. liczba graczy: 4
Wysokość: 30cm
Długość: 6.5cm
Szerokość: 30cm